HASTA HAKLARI
Hastanemizde Hasta hakları uygulamalarının planlanması, değerlendirilmesi ve uygulanması amacıyla hizmet vermekte olan Hasta İletişim Birimi hastanemiz poliklinik girişinde bulunmaktadır . Birimimizde hasta haklarını ilgilendiren şikayet, öneri, talep ve teşekkür başvuruları değerlendirilmektedir.
HASTA HAKLARI VE SORUMLULUKLARI
Bir sağlık kuruluşuna, sağlık hizmeti almak için başvurduğunuzda SORUMLULUKLARINIZ
Genel Sorumluluklar
Kişiler kendi sağlığına dikkat etmek için elinden geleni yapmalı ve sağlıklı bir yaşam için verilen tavsiyelere uymalıdır.
Kişi uygunsa kan verebilir ya da organ bağışında bulunabilir.
Basit durumlarda kişiler kendi bakımlarını yapmalıdır.
Sosyal Güvenlik Durumu
Hasta; sağlık, sosyal güvenlik ve kişisel bilgilerindeki değişiklikleri zamanında bildirmek durumundadır.
Hasta; sağlık karnesinin (Bağ-Kur, Yeşil Kart gibi) vizesini zamanında yaptırmak zorundadır.
Sağlık Çalışanlarını Bilgilendirme
Hasta; yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, yatarak herhangi bir tedavi görüp görmediğini, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve tüm sağlığıyla ilgili bilgileri tam ve eksiksiz vermelidir.
Hastane Kurallarına Uyma
Hasta; başvurduğu sağlık kuruluşunun kural ve uygulamalarına uymalıdır.
Hasta sağlık Bakanlığı ve diğer sosyal güvenlik kurumlarınca belirlenen sevk zincirine uymalıdır.
Hastanın; tedavi, bakım ve rehabilitasyon sürecince sağlık çalışanları ile işbirliği içinde olması beklenir.
Hasta; randevulu hizmet veren bir sağlık tesisinden yararlanıyorsa randevunun tarih ve saatine uyması ve değişiklikleri ilgili yere bildirmesi gerekir.
Hasta; hastane personelinin, diğer hastaların ve ziyaretçilerin haklarına saygı göstermelidir.
Hasta; hastane malzemelerine verdiği zararları karşılamak zorundadır.
Hasta ve Hasta yakını personele sözlü ve fiziki saldırıya yönelik davranışlarda bulunamaz.
Tedavisi İle İlgili Önerilere Uyma
Hasta; tedavisi ve ilaçlarla ilgili tavsiyeleri dikkatle dinlemeli ve anlayamadığı yerleri sormalıdır.
Hastanın; tedavisiyle ilgili önerilere uyum sağlayamama durumu söz konusu ise bunu sağlık çalışanına bildirmesi gerekir.
Hasta sağlık bakım ve taburculuk sonrası bakım planını beklendiği gibi doğru anlayıp anlamadığını belirtmesi gerekir.
Hasta; uygulanacak tedaviyi reddetmesi veya önerilere uymamasından dolayı doğacak sonuçlardan kendisi sorumludur.
HAKLARINIZ
Hizmetten genel olarak faydalanma
Bilgilendirme ve bilgi isteme
Sağlık kuruluşunu ve personelini, seçme ve değiştirme
Mahremiyet
Reddetme, durdurma ve rıza
Güvenlik
Dini vecibeleri yerine getirebilme
İnsani değerlere saygı gösterilmesi, saygınlık görme ve rahatlık
Ziyaret ve refakatçi bulundurma
Müracaat, şikayet ve dava hakkı
HASTA HAKLARI DAHİLİ TELEFON NUMARASI: 219